۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: میزان تأمین کل شیرخشک رگولار در سال گذشته به ۷۰ میلیون قوطی رسید که بیشتر آن از محل تولید داخل بود.
کد خبر: ۱۴۴۸۴

به گزارش گروه غذا و دارو سرطان نیوز، علیرضا رستمی اظهار کرد: میزان تأمین کل شیرخشک معمولی در سال گذشته ۷۰ میلیون قوطی بود که به صورت میانگین ماهانه به ۵.۸ میلیون قوطی می‌رسید که البته در ۲ ماهه پایانی سال روند صعودی داشته است.

وی در مورد تأمین شیرخشک رژیمی نیز افزود: سال گذشته ۱۰.۵ میلیون قوطی شیرخشک رژیمی تأمین گردید.

رستمی ادامه داد: میزان تأمین کل شیرخشک متابولیک در سال گذشته به یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی رسید.


بیشتر بخوانید


وی خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو تاکنون ۳ فراخوان ملی برای تولید شیرخشک های متابولیک صادر نموده و از توسعه سهم تولید داخل آنها حمایت ویژه می‌نماید.

به گفته رستمی، میزان تأمین همه انواع شیرخشک تولیدی و وارداتی در سال گذشته به ۸۲ میلیون قوطی رسید.

وی از تخصیص ارز کافی در سال جاری برای تولید شیرخشک خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ در سال جاری مشکلات تأمین شیرخشک به حداقل خواهد رسید.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
07:34 - 1403/06/17
آخرین وضعیت پشه آئدس در کشور / ۱۷۸ مبتلای تب دنگی تا هفته اول شهریور
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۱۷۸ مورد ابتلا به «تب دنگی» در کشور گزارش شده، گفت: در حال حاضر، پشه آلوده تنها در یک نقطه از کشور حضور دارد و انتقال محلی فقط در این نقطه صورت می‌گیرد.
08:03 - 1403/06/16
تعطیلات شهریور و کاهش مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون/ خطر کاهش ذخایر خونی
مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز نگرانی از آنچه که «استمرار روند کاهش مراجعه برای اهدای خون» خواند، گفت: در حال حاضر، میزان مراجعه برای اهدای خون کم است و همین موضوع خطر کاهش میزان ذخایر خونی را به دنبال خواهد داشت.
پیشنهاد امروز