۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در استان خوزستان بیشترین موارد غرق‌شدگی در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال اتفاق می‌افتد و در رتبه بعدی، کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر غرق‌شدگی هستند.
کد خبر: ۱۵۰۳۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان سرطان نیوز، پژمان بختیاری با اشاره به برگزاری هفته ملی پیشگیری از غرق‌شدگی از اول تا ۷ مردادماه اظهار کرد: امسال شعار این هفته «کمپین پیشگیری از غرق‌شدگی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر و سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در افراد یک تا ۲۹ ساله در سطح جهان است، افزود: سال گذشته در شهر‌های تابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۳۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان بیشترین موارد غرق‌شدگی در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال اتفاق می‌افتد و در رتبه بعدی، کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر غرق‌شدگی هستند؛ بنابراین ضمن آموزش نکات و اصول اولیه شنا در مهدکودک‌ها و مدارس، باید هشدار‌های لازم هم به والدین کودکان داده شود.

بختیاری ادامه داد: نصب موانع کنترل دسترسی به آب، آموزش افراد حاضر در امر نجات و احیای ایمن و تنظیم و اجرای مقررات ایمن قایقرانی، کشتیرانی و کشتی از جمله پوشیدن وسایل شناور شخصی نیز از دیگر راه حل‌های ارائه شده در این خصوص است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
پیشنهاد امروز